Παρασκευή 1 Νοεμβρίου 2013

Κινήστε το ΙΧ σας νόμιμα χωρίς πινακίδες


Εκατοντάδες χιλιάδες είναι οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους για να γλιτώσουν τα υψηλά Τέλη Κυκλοφορίας, τα υπέρογκα τεκμήρια αλλά και το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης τα οποία και διατηρούν κλειστά στα γκαράζ και τις πυλωτές των σπιτιών τους. Ωστόσο σύμφωνα με τη νομοθεσία οι κάτοχοι των συγκεκριμένων αυτοκινήτων μπορούν να κινήσουν νόμιμα τα οχήματά τους 2ημέρες το μήνα καταβάλλοντας μόλις 4 ευρώ για κάθε ημέρα!

Ειδικότερα το μέτρο της ακινησίας είχε θεσπιστεί με το άρθρο 22 του νόμου 2367/1953 με τίτλο «Περί τίτλων κυριότητος, ταξινόμησεως, αδειών κυκλοφορίας και φορολογίας αυτοκινήτων» και στο άρθρο 7 αναφέρεται χαρακτηριστικά: «Σε εξαιρετικές περιπτώσεις επιτρέπεται η κυκλοφορία αυτοκινήτου ή μοτοσυκλέττας με προσωρινή άδεια και μέχρι δύο (2) μέρες το μήνα. Η προσωρινή άδεια χορηγείται αποκλειστικά και μόνο από τον Οικονομικό Έφορο και αφού καταβληθούν τέλη κυκλοφορίας τετρακόσιες (400) δραχμές για κάθε μέρα, ανεξάρτητα από το είδος του αυτοκινήτου ή της μοτοσυκλέττας.»

Στις 3/12/2003 αριθμός ΠΟΛ. 1132 το υπουργείο Οικονομικών ορίζει για την διαδικασία Προσωρινής χορήγησης Αδειας Κυκλοφορίας χαρακτηριστικά:

«Με αφορμή ερωτήματα που τέθηκαν στην Υπηρεσία μας σχετικά με το ανωτέρω θέμα σας γνωρίζουμε τα εξής:

1. Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 7 του άρθρου 22 του Ν.2367/1953 , όπως ισχύει, σε εξαιρετικές περιπτώσεις επιτρέπεται η κυκλοφορία αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας με προσωρινή άδεια κυκλοφορίας και μέχρι δύο (2) μέρες το μήνα. Η προσωρινή άδεια χορηγείται αποκλειστικά και μόνο από τον Προϊστάμενο της αρμόδιας ΔΟΥ αφού καταβληθούν τέλη κυκλοφορίας 1,90 Ευρώ για κάθε μέρα, ανεξάρτητα από το είδος του αυτοκινήτου ή της μοτοσικλέτας.
Μέχρι τώρα η κατά τα ανωτέρω χορηγούμενη από τον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. προσωρινή άδεια θεωρείται από τις κατά τόπους Υπηρεσίες Τροχαίας, οι οποίες εκδίδουν Ειδική πινακίδα από χαρτόνι «Μ».

2. Για την απλοποίηση της διαδικασίας χορήγησης των ανωτέρω προσωρινών αδειών και την αποφυγή άσκοπων μετακινήσεων των ενδιαφερομένων κρίνεται αναγκαίο η διαδικασία χορήγησης των αδειών αυτών να ολοκληρώνεται σε μια υπηρεσία του Δημοσίου στη Δ.Ο.Υ., η οποία σύμφωνα με ης ανωτέρω διατάξεις είναι αρμόδια για τη χορήγησή της.
Για το λόγο αυτό, από 1ης Μαρτίου 2004 οι Δ.Ο.Υ. οι οποίες χορηγούν τις προσωρινές άδειες θα χορηγούν και ης ειδικές πινακίδες από χαρτόνι «Μ», χωρίς καμία ανάμιξη των Υπηρεσιών της Τροχαίας για θεώρηση ή άλλη ενέργεια.

3. Με την ευκαιρία αυτή υπενθυμίζουμε ότι:

α) Με τα έγγραφά μας Μ 739/122/ ΠΟΛ.33/25.2.1982 , Μ 794/248/ ΠΟΛ.87/6.3.1986 , Α 8302/387/ ΠΟΛ.245/17.8.1987 , 1108539/1276/Τ. & Ε.Φ./ ΠΟΛ.1238/25.9.1998 και1012746/29Τ. & Ε.Φ./ ΠΟΛ.1055/7.2.2002 , έχει διευκρινισθεί, από τη Διοίκηση ότι εξαιρετικές περιπτώσεις για τη χορήγηση της προσωρινής άδειας είναι:
Για τα ανάριθμα αυτοκίνητα μόνο για τη μεταφορά τους:
- Από τον τόπο αγοράς ή τελωνισμού στον τόπο ταξινόμησης.
- Για έλεγχο από το K.T.E.Ο. και
- Για μετάβαση σε ειδικά συνεργεία για μετατροπή προσθήκη αμαξωμάτων ή άλλων τεχνικών στοιχείων.
Για τα ενάριθμα αυτοκίνητα που βρίσκονται σε ακινησία.
- Για δοκιμή, επισκευή ή πώληση αυτών.

β) Η προσωρινή άδεια κυκλοφορίας .θα χορηγείται αποκλειστικά και μόνο για μεν τα ανάριθμα αυτοκίνητα από τον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. στη χωρική αρμοδιότητα του οποίου υπάγεται η επιχείρηση του πωλητή ή ο τελωνειακός χώρος εκτελωνισμού ή ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος, για δε τα ενάριθμα αυτοκίνητα από τον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. στον οποίο έχει κατατεθεί δήλωση ακινησίας.

γ) Το χρονικό διάστημα για το οποίο χορηγείται η προσωρινή άδεια κυκλοφορίας (δύο μέρες το ανώτερο το μήνα) αρχίζει να μετρά από την έναρξη της ημερολογιακής ημέρας για την οποία χορηγείται η άδεια και λήγει με τη συμπλήρωση μίας ή δύο ημερολογιακών ημερών, κατά περίπτωση.

δ) Με την επιφύλαξη τυχόν άλλων διατάξεων αρμοδιότητας Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών η οδήγηση του οχήματος, για το οποίο χορηγήθηκε προσωρινή άδεια κυκλοφορίας, επειδή από το νόμο, ( παρ. 7 άρθρο 22 του ν.2367/1953 ) δε γίνεται διάκριση, είναι δυνατή όχι μόνο από τον κύριο του οχήματος αλλά και από τρίτο πρόσωπο, με την προϋπόθεση βέβαια ότι το αυτοκίνητο κυκλοφορεί αποκλειστικά για τους λόγους τους οποίους εκδόθηκε η προσωρινή άδεια κυκλοφορίας.

4. Από την έκδοση της παρούσας παύει να ισχύει κάθε προηγούμενη αντιθέτου περιεχομένου.

Πινακίδα «Μ» 24 ημέρες το χρόνο

Οι πινακίδες «Μ» μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας τους για 2 ημέρες κάθε μήνα με μόλις 8 ευρώ.

Ουσιαστικά με αυτό τον τρόπο ο ιδιοκτήτης του οχήματος μπορεί να διατηρεί σε καλή κατάσταση τον κινητήρα του οχήματος αλλά και όλα τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη καθώς είναι γνωστό σε όλους πως η παρατεταμένη ακινησία δημιουργεί πολλά προβλήματα. Ειδικότερα οι ελαστικοί σωλήνες ξεραίνονται και κόβονται πολύ εύκολα, τα λάδια κυκλοφορούν στον κινητήρα, οι αναρτήσεις δουλεύουν και δεν κολλάνε μέχρι και τα ελαστικά διατηρούνται σε καλή κατάσταση.

Παράλληλα κατά την κυκλοφορία του οχήματος και πάλι στο δρόμο μπορεί να βρεθεί και κανένας αγοραστής...

Πάντως αν κάποιος κινήσει το όχημά του για 24 ημέρες το χρόνο, δηλαδή 2 ημέρες κάθε μήνα, τότε συνολικά θα έχει καταβάλλει 96 ευρώ αλλά θα έχει γλιτώσει τα Τέλη Κυκλοφορίας, τα τεκμήρια αλλά και το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης!

Αντίγραφο της Αδειας Κυκλοφορίας

Η κίνηση οχήματος έστω και με τη χρήση πινακίδας «Μ» από την εφορία για 2 ημέρες κάθε μήνα είναι απολύτως νόμιμη. Ωστόσο οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με τις πινακίδες κυκλοφορίας κατατεθημένες θα πρέπει να έχουν κρατήσει Αντίγραφο τΆδειας Κυκλοφορίας που έχουν καταθέσει μαζί με τις πινακίδες ώστε να μπορέσουν να ασφαλίσουν το όχημά τους.

Σύμφωνα με στελέχη του ασφαλιστικού κλάδου η ασφάλιση ΙΧ έστω και 2 ημέρες πραγματοποιείται μόνο με την αποστολή του Αντίγραφου της Αδειας Κυκλοφορίας του οχήματος. Σε διαφορετική περίπτωση η ασφάλιση του οχήματος χωρίς πινακίδες κυκλοφορίας δεν είναι εφικτή...

Πηγή

Ο Πανιώνιος ανακοίνωσε Κυρίτση και Σκορδίλη

Την απόκτηση του Αλέξη Κυρίτση ανακοίνωσε ο Πανιώνιος μαζί με αυτή του Γάιου Σκορδίλη. Στα 31 χρόνια του, ο Έλληνας σούτινγκ γκαρντ (1982, 1.98) υπέγραψε διετές συμβόλαιο με την ομάδα της Νέας Σμύρνης και θα φορέσει για πρώτη φορά τη «κυανέρυθρη» φανέλα. Ο τραυματισμός του Μάριου Μπατή δημιούργησε άμεση ανάγκη για ενίσχυση της περιφερειακής γραμμής.

Ο Αλέξης Κυρίτσης ξεκίνησε την καριέρα του στον Παπάγου. Μετά από τρία χρόνια, το 2003 υπέγραψε στον Άρη όπου παρέμεινε μέχρι το 2005. Την επόμενη διετία 2005-07 φόρεσε τη φανέλα του Αμαρουσίου και συνέχισε διαδοχικά σε ΑΕΚ (2007-08), ΠΑΟΚ (2008-09), Καβάλα (2009-10) και Ηλυσιακό (2010-11).

Το 2011, μετά τη μεταγραφή του Ντρου Νίκολας στην Ολίμπια Μιλάνου, ο Κυρίτσης αποκτήθηκε στη θέση του Αμερικανού από τον Παναθηναϊκό με μονοετές συμβόλαιο. Πέρυσι, ο Αλέξης Κυρίτσης φόρεσε τη φανέλα του Ικάρου Καλλιθέας. Το 2009 αγωνίστηκε στη Μεσογειακή ομάδα που κατέκτησε το ασημένιο μετάλλιο στην Πεσκάρα.

Η σχετική ανακοίνωση του Πανιωνίου αναφέρει:


«Η ΚΑΕ Πανιώνιος ανακοινώνει την έναρξη συνεργασίας με τους Αλέξη Κυρίτση, Γάιο Σκορδίλη. Ο Αλέξης Κυρίτσης γεννήθηκε στις 18 Μαΐου 1982, έχει ύψος 1μ.98 και αγωνίζεται στην θέση του σούτινγκ γκαρντ. Άρχισε την καριέρα του από τον Παπάγου, στον οποίο αγωνίστηκε μέχρι το 2003, που πήρε μεταγραφή για τον Άρη. Στην ομάδα της Θεσσαλονίκης έπαιξε μέχρι το 2005. Συνέχισε σε Μαρούσι (2005-07), ΑΕΚ (2007-08), ΠΑΟΚ (2008-09), Καβάλα (2009-10), Ηλυσιακό (2010-11), Παναθηναϊκό (2011-12) και την περασμένη σεζόν αγωνίστηκε στον Ίκαρο Καλλιθέας, με τον οποίο είχε σε 22 αναμετρήσεις πρωταθλήματος μέσους όρους 14 πόντους, 2,4 ριμπάουντ και 2,7 ασίστ.

Ο Γάιος Σκορδίλης γεννήθηκε στις 6 Δεκεμβρίου 1987 στην Κέρκυρα, έχει ύψος 2μ.08 και αγωνίζεται στην θέση του σέντερ. Άρχισε την καριέρα του από τον Φαίακα Κέρκυρας και το 2006 πήρε μεταγραφή για τον Άρη, στον οποίο αγωνίστηκε μέχρι το 2011. Την σεζόν 2011-12 έπαιξε στον Ίκαρο Καλλιθέας και την προηγούμενη αγωνιστική χρονιά ήταν μέλος της ομάδας του Παναθηναϊκού, με τον οποίο σε 20 αγώνες στο ελληνικό πρωτάθλημα και στην Ευρωλίγκα είχε μέσους όρους 2,5 πόντους και 1,9 ριμπάουντ. Με τον Παναθηναϊκό κατέκτησε το νταμπλ την περασμένη σεζόν.

Σκορδίλης και Κυρίτσης ήταν συμπαίκτες στην Εθνική Μεσογειακή ομάδα, που το 2009 κατέκτησε το ασημένιο μετάλλιο στους αγώνες, οι οποίοι έγιναν στην Πεσκάρα της Ιταλίας».

Πηγή